Poptávka
← Zpět na všechny články blogu

3 věci, které jsem se naučila na UXcampu v Kodani

  • Bára Škeříková
  • 24. 5. 2017
3 věci, které jsem se naučila na UXcampu v Kodani

Koncem prvního májového týdne proběhl v Kodani dvoudenní UX camp CPH. Jedná se o tzv. otevřenou konferenci, která je založená na barcampovém principu, kdy obsah tvoří samotní účastníci. Lístky se prodaly během 17 sekund a mně se povedlo jeden ukořistit. Takže hurá, čeká nás výlet do Kodaně!

Design sprints

Hned 2 přednášky se věnovaly design sprintům. Jedná se o metodiku, která vznikla v rámci Google Ventures. Tento investiční fond je používá pro práci se startupy, do kterých investuje. Mluvil o tom John Zeratsky, který zmínil průlet kariérou a jak se k design sprintům dopracoval od DTPáka v novinách. A jako bonus ukázal skvělý příklad použití design sprintu pro vytváření nových funkcí ve Slacku.


Emil a Lisbeth z 1508 A/S ukázali 4 problémy, které mohou nastat při design sprintování a čemu se tak vyvarovat. Jako příklad vyzdvihnu případ, kdy naskicované návrhy lidí v týmu nepochopili. Jejich rada je, vzít si půl hoďku až hoďku pro ujednocení symboliky, aby nedošlo k tomu, že něčí ač dobrý návrh nebude vlastně jen nepochopen.

Minimalismus

Tina mluvila o přestěhování  4členné rodiny z pětipatrového domu do malého bytu o velikosti 46 m2. Její manžel ztratil zaměstnání. Bylo pro ně zbytečné a neudržitelné bydlet v obřím domě.

target group

Nejprve si stanovili, co je pro každého člena důležité. Co opravdu potřebuje tak, aby jim v malém bytě nic nechybělo. Tina například zredukovala 70 párů bot, o kterých ani nevěděla, na pouhých 6. Její šatník obsahuje nyní pouze 36 kousků oblečení! Stěhování se povedlo, aktuálně v bytě bydlí ¾ roku.

Co jim to přineslo? Přemýšlení nad tím, jestli to, co kupují, skutečně potřebují, nebo je to zbytečnost. Netráví zbytečně čas nakupováním nepotřebných věcí. Děti jsou spokojené - bydlí blíž škole i přátelům. Dokonce ušetří 75 % výdajů měsíčně. Co jim ale minimalismus změnil úplně nejvíc, je pohled na život - jsou více duševně svobodní a uvolnění a mají mnohem více času na sebe.

life

Tiny příběh se dá krásně aplikovat i na práci. Což mě vede k myšlence o efektivitě - nezahlcovat se zbytečnostmi a řešit pouze věci, které jsou důležité. Například při komunikaci s klienty nebo kolegy vyřadit zbytečná slova a potlačit vše, co od daného problému odvádí řeč jinam. Na začátku je nutné si ujasnit, co chci druhému předat a jak mu to předám. Zamyslete se taky nad tím, jak vypadá např. vaše plocha na počítači? Máte tam čisto nebo bordel? Odpověď už nechám na vás…

7 let trvalo naplnit databázi o vínech

Christos pracuje jako produktový manažer ve startupu Vivino. Ten se snaží vytvořit světovou databázi vín a tím předat informaci o tom, zda víno, které přávě držíte v ruce, je to pravé. Christos zmiňoval jejich zkušenost s tím, že technologie může vždy selhat. V momentě, kdy se toto stane, vás několik super funkcí produktu nezáchrání, protože selhalo jádro celého businessu. Proto leckdy místo optimalizovaných technologických řešení musela nastoupit lidská síla, aby to vyřešila. Databázi vín plní již 7 let. Tento fakt krásně ukazuje, že produkty potřebují svoji péči k tomu, aby byly skutečně kvalitní. Což se dá aplikovat i na moje PPC kampaně, které také potřebují péči a nestačí je jednorázově nastavit, ale neustále pilovat k lepším výsledkům.

core product

Ač se nevěnuji primárně návrhu uživatelského prožitku, UX camp v Kodani mi znovu ukázal, že jsem jeho pevnou součástí. Proto pro mě byla tato akce další inspirací, jak lépe přistoupit k naší klientské spolupráci, jak zlepšit postup, kterým přistupujeme při objevování příležitostí nebo problémů, ale i řešení s našimi klienty. Už se těším, až použijeme některou část nebo klidně i celý design sprint.

UX camp CPH byl skvěle organizačně zvládnutý. Celkově hodnotím akci kladně, měla jsem štastnou ruku na výběr přednášek. Pokud příští rok ukořistím znovu lístek, ráda pojedu na další konferenci do Kodaně nebo do Berlína!

Autor

Bára Škeříková

Bára Škeříková

Kliká na co může

Bára je vyškolená specialistka společnosti Google. Má certifikaci pro Google AdWords, Google Analytics a další služby této společnosti. Kampaněmi se proklikává již 4 roky a neustále se snaží pousouvat nejen na pozicích ve vyhledávání.

Chcete vědět víc? Mrkněte na naše další projekty nebo na nás samotné!

Kontaktujte nás

Chcete projednat možnost spolupráce nebo se zeptat na něco, co jste nikde nenašli? Na odpovědi jsme tu my - pište, volejte nebo nás navštivte.

Jak můžeme pomoci?