Poptávka
← Zpět na všechny články blogu

11 důvodů, proč si založit vlastní e-shop. Znáte je?

  • Míša Koutná
  • 29. 6. 2017
11 důvodů, proč si založit vlastní e-shop. Znáte je?

Oblečení, obuv, elektronika, kosmetika, sportovní výbava, nábytek, léky, chovatelské potřeby… stačí jedno kliknutí a nový parfém je do druhého dne doma. Nakupovat na e-shopech je zkrátka tak komfortní a rychlé. Neumíte si už bez e-shopů představit život? A co si takhle založit svůj vlastní? Sepsali jsme pro vás 11 důvodů, proč se do e-shopaření pustit.

1.) Není to složité

Existuje řada jednoduchých nástrojů, které pomáhají začínajícím e-shopařům se zřízením vlastního online obchodu bez vysokých počátečních vkladů. E-shop v omezeném rozsahu můžete mít i zcela zdarma, první zkušenosti s online prodejem lze nabýt také přes prodej na inzertních i sociálních sítích. Chcete e-shop se vším všudy, ale bojíte se technické náročnosti? Nemusíte disponovat IT vzděláním, abyste mohli podnikat. Jen v České republice existuje řada společností, které se zabývají tvorbou e-shopů na míru a jsou schopné zaštítit i jejich provoz.

2.) Žádné ohromné výdaje

Odrazovala vás od podnikání nutnost pronájmu vlastních komerčních prostor? To s e-shopem padá! Zpočátku jistě využijete vlastní prostory, stačí si vyčlenit třeba jednu místnost v domě. Až se klientela rozroste a počet prodejů stoupne, můžete zauvažovat nad rozšířením zásob a nad pronájmem prvního skladu. Skladové prostory ovšem nemusíte mít žádné. Řada e-shopů funguje tak, že zboží zůstává na skladě u dodavatele - zkuste to podobně. Samozřejmě, dalším krokem vašeho podnikání může být i kamenná prodejna, v té době už ale budete mít dostatek zkušeností s podnikáním a tak lépe odhadnete svoje možnosti. Aktuálním trendem je také zakládání výdejových míst, která šetří nejen peníze za dopravu kupujícím, ale zkracují i čas na dodání.

3.) Máte možnost zazářit

Vidíte, že je na trhu něčeho nedostatek, nebo máte zajímavý nápad na podnikání? E-shop je skvělou příležitostí, jak si ozkoušet, jestli se bude speciální produkt/služba prodávat. Zřídit s pompou prodejnu a po měsíci ji zavřít? S e-shopem se takovým nepříjemnostem vyhnete. Jak jsme již jednou podotkli, zřízení není složité ani drahé. Případné ukončení online podnikání vás nebude stát tolik, co by vyžadovalo rušení kamenného obchodu.

Výhodou je i uspořený čas, který netrávíte hledáním vhodných prostor. Na internetu je místa dost.

Nečekejte, než vám skvělý nápad “ukradne” někdo jiný - nenechte se předběhnout. Díky online obchodu můžete zaplnit skulinu na trhu ještě dnes. A pozor, prodávat lze i produkty vlastní výroby. To je skvělé, že?

Už od mala sníte o obchodu s produkty z recyklovaných materiálů? S bylinkami? S autorskou tvorbou zaměřenou na domácí mazlíčky? Nenechte svůj nápad někomu jinému, realizujte ho!

4.) “Odlišit se” je tak lehké

Díky e-shopu pracujete s jazykem, grafikou i spoustou marketingových vychytávek. Říká vám něco obsahový marketing? Pokud ne, nevadí, v našich dalších článcích si o něm povíme. Pro začátek je fajn vědět, že je jednou z možností, jak dát o sobě slyšet a jak i z běžného podnikání, kterému chybí výrazný prodejní artikl, udělat výrazný a prosperující obchod. Vyčnívat z davu se vyplácí a s e-shopem je to mnohem jednodušší!

5.) Nejste limitováni

Váš obchod mohou v jednu chvíli navštívit i desetitisíce návštěvníků, a to z celé republiky a třeba i ze zahraničí. Schválně, kolik by jich za den přišlo do kamenné pobočky zastrčené v jedné z městských uliček? A pokud by se těch fyzických osob skutečně tolik našlo, vměstnaly by se do prodejny? Asi těžko. To na e-shopu žádné fronty nehrozí. Svou nabídku můžete dennodenně aktualizovat a pružně reagovat v případě vyprodání. Navíc nemáte žádnou zavírací dobu - a přiznejme si, že to je oproti kamenné prodejně pořádná výhoda. Klasické obchody jsou otevřeny většinou ve všední dny mezi 8. až 17. hodinou, tedy v době, kdy většina lidí pracuje. U vás si ale v klidu nakoupí třeba i o půlnoci.

6.) Budete sami svým pánem

Mít vše pod svou kontrolou? Díky e-shopu ano! Náklady, výnosy, zisk, marže, počet kusů na skladě, zasílání zboží… Nad vším máte dohled, a to už od samotného vložení zboží do košíku. Že by se vám líbilo podnikat třeba z Jižní Ameriky? I toho lze díky provozování e-shopu dosáhnout. Vyřizování objednávek a komunikaci se zákazníky zvládnete online třeba z pláže, vždyť k tomu potřebujete jen dvě věci - vlastní e-shop a pružného dodavatele, který má prodávané artikly na skladě.

7.) Šance si přilepšit i výborná investice

Mít svůj e-shop může kdokoli bez ohledu na věk, dosažené vzdělání či praxi. Začít s online podnikáním tak dokáže výrazně nastartovat vaši kariéru a nasměrovat další kroky v životě. Záleží nejen na dobrém nápadu, prodávaných artiklech a správném marketingu, ale rovněž na osobním přístupu. I z malého projektu dokážete vytvořit dlouhodobě prosperující obchod. Rozhoduje píle, vytrvalost, odhodlání i kapka štěstí. Víte, že se dá e-shop “v běhu” také prodat? V případě zavedené značky můžete získat i astronomickou částku, byť jste prvotně začínali třeba formou prodejů přes inzerce. E-shop je skvělou investicí i prostředkem, který zajišťuje stálý příjem. Řada eshopařů provozuje obchod coby zdroj vedlejšího příjmu k jiné pracovní činnosti. Zapomeňte na brigády po večerech, využijte volný čas z pohodlí domova a vydělávejte v oboru, který vás zajímá.

8.) Výhodnější a zajímavější nabídky

Díky absenci nákladů na výbavu i provoz kamenné prodejny, prostředníky a další finanční náklady, které svazují ruce běžným obchodníkům z NEonline oblasti, si můžete dovolit experimentovat i s výraznějšími slevovými akcemi a projekty. Také vaše propagační možnosti jsou široké. Co třeba navázat spolupráci s jiným projektem podobného zaměření? Nebo sdílejícím stejné hodnoty? Díky e-shopu jde všechno snáze a i komunikace je mnohem rychlejší.

9.) Lepší zákaznický servis

Spokojený zákazník = klíč k úspěchu a jeden z hlavních cílů podnikání. Díky online e-shopu můžete svým kupujícím nabídnout rychlejší pomoc v případě jakéhokoliv problému, který zákazníky trápí. Efektivnější řešení a prozákaznický přístup je velkým plus v procesu budování dobré pověsti e-shopu. Díky online rozhraní lze navíc neustále aktualizovat nabídku a přizpůsobovat ji momentálnímu zájmu kupujících. Nespornou výhodou je i velký prostor k poskytnutí rozšířených informací o produktu. Tento obsah vytváříte sami v podobě kvalitních popisků zboží, ale i klienti, kteří mají možnost produkt ohodnotit i vložením recenze.

10.) Věrní zákazníci

Díky e-shopu můžete budovat svoji stálou klientelu, a to mnohdy daleko lépe než v případě kamenné prodejny. Na internetu lze účinnými marketingovými nástroji shromáždit velké množství fanoušků a věrných klientů. Je něco hezčího, než vracející se zákazníci? A jakou udělají e-podnikateli radost pozitivní recenze a ohlasy! Věřte, že v začátcích tohle potěší více, než samotná koupě produktu. Na e-shopu se v tomto ohledu získává zpětná vazba o něco snadněji. Výhodou online obchodu je i fakt, že můžete skvěle cílit na ty, co v minulosti nakoupili, ale už by k vám třeba cestu nenašli. Jednoduše se jim připomenete. Stačí pracovat s retenčním marketingem.

Jako začátečníci možná odsunete složitější marketingové úkony na vedlejší kolej, na jedno ovšem do budoucna nezapomeňte: automatizovaný, retenční a personalizovaný emailing. To je jedna z účinných cest, jak si udržet zákazníka a ještě mu udělat radost.

11.) E-shopy jsou budoucností

Všímáte si, jak se svět neustále digitalizuje? Umíte si vlastně ještě představit den, kdy neotevřete internetový vyhledávač? Asi těžko. Počítače, notebooky, tablety, phablety, mobily - přístroje, které se staly nepostradatelnou součástí lidských životů, s námi tráví pomalu více času než naši opravdoví přátelé “z masa a kostí”. Je jen bláhové věřit, že dojde k obratu. Naopak, technické pokroky budou gradovat a online život si zachová minimálně takové postavení, jaké zaujímá nyní. Založení e-shopu je proto oproti kamenné prodejně nejen finančně příjemnější a organizačně snadnější, ale také existenčně jistější. Data uvádějí, že jen v České republice za rok 2016 působilo už 38 500 e-shopů a jejich obrat stoupl o 24 procent. Čísla budou i nadále růst, protože lidé začínají online nakupování upřednostňovat. Nahrává tomu nejen rozšíření internetu a jeho dostupnost, ale do jisté míry i pohodlný styl života, lákavější ceny, výhodné akce i již zmíněná snaha ušetřit volný čas.

Kdy spustíte svůj e-shop vy? Pochlubte se nám, váš e-projekt nás zajímá.

Zdroje a další zajímavé články k tématu:

https://www.entrepreneur.com/article/238074

https://www.easystore.co/blog/5073077680615223478/why-you-should-have-your-own-online-store-and-not-just-sell-on-e-marketplaces

https://www.thebalance.com/putting-offline-business-online-2531853

Autor

Míša Koutná

Míša Koutná

Vrchní psavec, klávesnicový dravec

Písmenka, ta jsou její! Pěkně si s nimi hrát, ostatních se ptát, pro vás všechno psát a občas si i rýmovat. Oficiálně je copywriterka, ale to zní tak suše! A ona nerada suché znění. Takže o ní mluvme jako o datlici, co už pár let dravě datluje. Plus jedno velké mínus - ničí klávesnice. Ještě, že máme rezervní a o svou porci čtení tak nikdy nepřijdete!

Chcete vědět víc? Mrkněte na naše další projekty nebo na nás samotné!

Kontaktujte nás

Chcete projednat možnost spolupráce nebo se zeptat na něco, co jste nikde nenašli? Na odpovědi jsme tu my - pište, volejte nebo nás navštivte.

Jak můžeme pomoci?