Poptávka
← Zpět na všechny články blogu

Webový servis a Google Agency Day 2016! Jaké to bylo?

  • David Kratochvíl
  • 30. 11. 2016
Webový servis a Google Agency Day 2016! Jaké to bylo?

Pozvánka od společnosti Google na Agency Day 2016 ve sportcentru Olšanka nás velmi potěšila, ale nepřekvapila - vždyť jsme už nějaký ten pátek členy programu Google Partners a těšíme se i z certifikace. Tu jsme obdrželi již dříve a náležitě si jí ceníme. Vypovídá totiž i o tom, že sledujeme aktuální trendy a snažíme se k problematice webového a marketingového světa přistupovat ze všech úhlů. Jistě, máme za ta léta existence Webového servisu kupu nashromážděných zkušeností, ale zároveň víme, že je dobré přijímat podněty od ostatních kolegů a nezůstávat ve vlastní ulitě. Každý totiž “k věci” přistupuje trochu jinak, každý má své postupy, každý vykazuje nějaké výsledky - a proto je partnerská beseda tak přínosná právě v momentě, kdy se jednotlivé praxe snoubí. Výsledkem je chutný koktejl toho nejlepšího, co všichni děláme. Skrze tento superdrink můžeme pracovat ještě efektivněji, stačí si jen loknout!

googleag2

Zdá se vám výběr místa konání celé akce zvláštní? I nás volba lehce zaskočila, ale ihned po zahájení Agency Day 2016 jsme měli jasno - sport nás totiž doprovázel po celou dobu! K dispozici byl pinec i stolní fotbálek. A co víc? Lidé z československého zastoupení Googlu byli stylově oblečeni v dresech! Dokonce došlo i na hokejové vhazování, které odstartovalo celou akci. Od prvních minut jsme tak tušili, že před sebou máme zajímavé minuty, které rozhodně nebudou jen “suchým” odprezentováním nových poznatků. Dobrá atmosféra zkrátka dělá hodně - potvrdilo se to i v případě Google Partners Agency Day 2016 a jeho sportovního pojetí.

Tři, dva, jedna… start! Na mušku přišel hned z kraje program konaných prezentací. První část byla zaměřená na bilancování roku 2016. Šestnáctka se totiž už chýlí ke konci a za těch 11, skoro 12, měsíců, se toho odehrálo opravdu hodně. Byla nám představena média, do kterých se za dané období nejvíce investovalo a nechybělo ani rozebrání současných trendů - brand, mobil a export.

googleag3

Přes tyto tři trendy jsme se dostali až k fenoménu YouTube a videoreklamě. Ta totiž hýbe momentální světem marketingu. Není divu - vždyť pod kůži se každému z nás lépe dostane nejen to, co vidíme, ale i to, co slyšíme. A o tom reklama je - zaujmout, proniknout do mysli, zůstat v ní a donutit se zamýšlet nad tím, co vlastně reklama sdělovala. Na videu je úžasné to, že se spojuje jak efekt úderného textu nebo mluveného slova, tak vizuální i hlasové či melodické znění.

Proč mít reklamu na sociální-video síti YouTube? Protože dochází k jejímu ohromnému rozvoji. Dle výsledků Google stoupá v youtuberovském prostředí počet impresí a astronomicky narůstá počet uživatel. Tedy i potenciálních zákazníků. Není proto divu, že se nám zástupci společnosti Google snažili prezentovat YouTube v tom nejlepším světle. Ostatně, je to v zájmu našem i našich klientů - videoreklama má budoucnost a kdo se jí včas “chytí”, ten může hodně získat! Novinky z této oblasti jsme tudíž doslova hltali a radost nám udělalo i detailní popsání funkce brandové videoreklamy - tzv. brand lift.

googleag4

Posledním ze třech probíraných trendů se stal export. Rozhodně se nejednalo o představení funkce pro exportování dat, zabývali jsme se totiž exportováním celého podnikání do zahraničí. Tuzemský trh je pro většinu z nás zárukou stabilního podnikání, jistoty - vždyť jsme v prostředí, které dobře známe a dokážeme lehce odvodit i chování koupěschopných a koupěochotných. V určité fázi úspěšného působení je ovšem nutné, vydat se i dalšími směry. Neměli bychom ustrnout na jednom místě, což věděl už Honza z pohádek - to když se vydal na vandr do světa. I my bychom měli opustit rodný kraj a zkusit své štěstí v bližší či vzdálenější cizině. Ano, český trh je až příliš malý a když firma sílí, neměla by se bát výzev a zkusit i něco jiného - třeba expanzi do zahraničí a tím podpořit svůj další růst. Že takový promyšlený vstup do zahraničního trhu dokáže být výborným krokem, potvrzuje i úspěch několika našich klientů. Jejich doménou už není pouze česká kotlina, ale i Slovensko a dokonce Maďarsko. Také Webový servis plánuje otevření slovenské pobočky a už nyní se těší na nové klienty a obohacující zkušenosti.

Na Google Partners Agency Day 2016 nechyběly ani prognózy do budoucnosti. Rok 2017 je zatím opředený pavučinkou tajemství, ale už nyní se dá předpokládat další vývoj dosavadních trendů. Samozřejmě jsme se opět bavili o mobilním prostředí a aplikacích, brandu i exportu.

googleag5

Jaký byl finiš? Grandiózní a plný nových hráčů v Partners týmu! Program Google Partners totiž rozšířil své mužstvo o další nováčky a nezapomněl ani na ocenění stávajících členů. Pilné reklamní a digitální agentury dostaly nejen pochvalu, ale i sympatické odznaky. Taktéž Webový servis obdržel jeden velký odznak spolu s menšími pro konkrétní specializace. Náš vedoucí marketingového oddělení, David Kratochvíl, si je všechny rád převzal a nezapomněl se nám s nimi pochlubit - radost tak měl opravdu celý Webový servis.

Webservisácká spolupráce s Google Partners bude trvat i nadále, proto nás zajímalo i závěrečné vylíčení toho, kam se bude naše společná cesta ubírat v nadcházející sezoně. Věštíme a věříme, že zůstane stejně zajímavá a prospěšná, jako byla dosud.

Po oficiálním ukončení přednáškové části Google Partners Agency Day 2016 následovala volná zábava, zápolení s pingpongovým míčkem, fotbálek i pohoštění.  

A naše hodnocení celé akce? Povedená, přínosná a příjemná! Těšíme se na další setkání a doufáme, že se dočkáme i vyhlášení coby Premier agentura s působením na českém a slovenském trhu. Možná je to neskromný cíl, ale my věříme, že si naše další pracovní nasazení a rozvoj Webového servisu podobné ocenění zaslouží. 

Autor

David Kratochvíl

David Kratochvíl

Markeťák tělem i duší

Začal s marketingem už na vysoké škole, kde pomáhal několika menším e-shopům. Následoval nástup do agentury, získání certifikace od Google a dalších. V současnosti vede celé oddělení marketingu.

Chcete vědět víc? Mrkněte na naše další projekty nebo na nás samotné!

Kontaktujte nás

Chcete projednat možnost spolupráce nebo se zeptat na něco, co jste nikde nenašli? Na odpovědi jsme tu my - pište, volejte nebo nás navštivte.

Jak můžeme pomoci?