Víte, co je nejnezáživnější a zároveň nejčastější náplní práce výkonnostního markeťáka při využívání Facebooku k marketingovým účelům? Jednoznačně optimalizace kampaní! To si takhle pracně připravíte kampaň, poplácáte se po rameni a s představou, jak bude nastavení správně “šlapat” zahájíte kampaň… jenže co to? Ona ideální vize se trochu kříží s realitou. Zkrátka, nefunguje to tak, jak původně mělo. Ale ještě, než se vrhneme na novinky z Facebookového světa, položme si základní otázku:
Odpověď je jednoduchá - pro marketing pracovníky, laikům raději přihrajeme malou nápovědu: Kampaň představuje promyšlenou propagační, respektive obchodní, akci s cílem oslovit určitou skupinu lidí. Většinou se taková kampaň sestává z testování publika, formátů, případně kreativy. Každé tohle nastavení, pak musí markeťák vyhodnotit a dle výkonnosti a účelu kampaně optimalizovat. To nám nyní Facebook dovolil částečně zautomatizovat pomocí pravidel.
Nejčastějším úkonem je tedy vypnutí kampaně, sestavy, či jen reklamy, pokud není tak výkonná, jak je potřeba. Nebo jak jsme si původně představovali.
Dalším základním optimalizačním krokem, které se používá, je zvýšení rozpočtu, pokud je cena za akvizici nižší nebo se rovná té, která mi zachová stanovené ROI.
Oba tyto kroky nám nyní Facebook dovedl zautomatizovat, bez použítí nástrojů třetích stran.
Automatická pravidla se skládají ze dvou základních prvků, a to z:
Věřím, že si automatická pravidla zvládnete proklikat v Power editoru nebo ve Správci reklam sami, stejně jako jejich proměné. Vysvětlím tedy jen základní možnosti pravidla.
Všechna automatická pravidla můžeme spravovat v hlavním menu BM, v záložce Create&Manage, kliknutím na Automated Rules. Zde se dají vypnout a zapnout, zjistit jejich účel, autora, místo a datum vytvoření. Stejně tak se dá zobrazit i náhled pravidla.
Možná stojí za pozornost i to, že Facebook automaticky přidává podmínku imprese větší než 8000 zobrazení do pravidla. To proto, aby měl relevantní, pardon relevatnějí data, a nestopnul kampaň po prvním prokliku, zobrazení atd. Já bych doporučil trošičku zvednout číslo impresí. Myslím si že 8000 zobrazení je docela málo. Je to však o testu.
Ne, bohužel. Stále musíme do Správce kampaní koukat a s kampaněmi si hrát. Pravidel nám sice Facebook nadělil dost, ale pouze těch základních. Dokázal bych si představit daleko větší množství podmínek, které by mohly práci online markeťáků ještě více zjednodušit tak, aby se zkrátil vynaložený čas na nastavování a raději zbyl na podrobnější vyhodnocování. Pevně věřím, že je jen otázkou času, než Facebook portfolio možností rozšíří a automatizace bude ještě dokonalejší a přínosnější.
Zároveň se potvrzuje můj odhad, že relativně dráhé nástroje třetích stran budou postupně zařazovány do Power Editoru, respektive jejich prémiové funkce. Například si myslím, že se dříve či později, dočkáme automatické úpravy produktového feedu pro DPA a do reklamy pak budeme vkládat například cenu, logo, atd...
Chcete vědět víc? Mrkněte na naše další projekty nebo na nás samotné!
Chcete projednat možnost spolupráce nebo se zeptat na něco, co jste nikde nenašli? Na odpovědi jsme tu my - pište, volejte nebo nás navštivte.
Jak můžeme pomoci?