Zboží.cz a Heuréka.cz jsou online projekty s mnohaletou tradicí, bez nichž bychom si propagování e-shopů jen stěží dokázali představit. Heuréka.cz sice bojovala s bojkotem několika významných internetových prodejců, přesto si stále udržuje výsadní pozici - a to jak ve svém oboru, tak v očích veřejnosti, která si na daných stránkách ověřuje důvěryhodnost prodejců i konkrétních produktů. Zboží.cz žádnému vzbouření nečelí a Seznam tým se tak plně věnuje naplánovaným inovacím, které vítáme jak my, marketéři i majitelé e-shopů, tak běžní uživatelé.
Březnové dny a první polovina dubna se nesly na obou portálech v duchu úprav zobrazování kategorií produktů.
Heuréka.cz přehodnotila a přetvořila řazení, nyní se stal ústředním kritériem nový rank. Místo dosavadního CTR je upřednostněn reálný prodej produktu. Ty nejlepší produkty získávají označení TOP.
Kategorie poladil i Seznam.cz, respektive jeho portál Zboží.cz. Průběžně dochází k zkvalitňování kategorií, přičemž se nemá jednat pouze o úpravu přinášející výhody samotnému Zboží.cz. Při správném napárování nabídek a pravidelné správě účtu lze získat značný náskok před konkurencí.
Na paty šlape Zboží.cz i své vlastní konkurenci v oblasti propagování e-shopů a zboží. Přichází totiž s horkou novinkou v podobě inovovaného zobrazování nabídek. Od 20. dubna se budou návštěvníkům zobrazovat 3 nejkvalitnější nabídky a další 4 nabídky seřazené dle nejnižší ceny.
Zboží.cz tvrdí, že ano - je tedy jedno, jestli máte malý e-shop nebo jste gigantem, pokud splníte kritéria, zazáří váš produkt v top nabídkách.
Zboží.cz uvádí, že bude přihlíženo dopravě zdarma, skladové dostupnosti, hodnocení obchodu, cenám zboží v porovnání s těmi konkurenčními a nabídnuté sumě za proklik. Maličko ovšem zaráží dovětek, že v celkovém hodnocení může dojít i k zohlednění dalších faktorů. Které to jsou, ovšem Zboží.cz nekonkretizovalo. Lze tedy předpokládat, že pokud splníme všechny stanovené požadavky na jedničku, nemusíme se na přední pozici objevit? To by nebylo rozhodně férové.
Slibuje si od nového zobrazování pružnost a transparentnost s tím, že mají mít všechny obchody stejnou možnost, jak ovlivnit pozice svých produktů. Zkrátka nepřijdou ani běžní uživatelé-zákazníci, kteří se tak snadněji dostanou k nabídkám za tu nejvýhodnější cenu a navíc od kvalitního prodejce.
Stejně jako úpravy kategorií, vítáme také nové zobrazování nabídek, které se zdá být opravdu přehlednější, rychlejší a pro naše klientské e-shopy přínosnější v rámci propagace obchodu i zboží. Usilovat o přední pozice v daných kategoriích se určitě vyplácí - top umístění svědčí o spolehlivosti, výhodných cenách i prozákaznických službách e-shopu a posiluje důvěryhodnost prodejce. Z psychologicko-marketingového hlediska slouží přední umístění jako výborná vybídka k okamžitému nákupu.
Rádi bychom ovšem podotkli, že stejnou službu již dávno poskytuje i zmiňovaná Heuréka.cz, která zboží řadí v podstatě dle stejných kritérií, jen v odlišném počtu - představuje tedy vždy 4 ověřené prodejce s výborným hodnocením od zákazníků a s výhodnou cenou/produktem skladem a dalších 5 prodejců, kteří produkt nabízejí za nejnižší cenu.
V případě e-shopu se vyplatí používat určitě jak Zboží.cz, tak Heuréka.cz. Otázkou ale zůstává, zda běžný zákazník neupřednostní spíše Heuréka.cz - množstvím uživatelských recenzí výrazně Zboží.cz převyšuje. Samozřejmě, Zboží.cz nelze s Heuréka.cz naprosto porovnávat, neboť mají oba srovnávače dosah i na zcela odlišné skupiny publika. Jsme zvědavi, jak se budou oba portály dál proměňovat, a co všechno nám dokáží nabídnout. Zatím dochází spíše k zdokonalování stávajících funkcí a k lehkému kopírování modelu, který funguje konkurenci. I přesto rádi pozorujeme, že Zboží.cz v podstatě vstává z mrtvých a začíná produkty více propagovat i ve vyhledávání. Zvyšuje tak svou atraktivitu a vábí k registraci další a další e-shopy.
Chcete vědět víc? Mrkněte na naše další projekty nebo na nás samotné!
Chcete projednat možnost spolupráce nebo se zeptat na něco, co jste nikde nenašli? Na odpovědi jsme tu my - pište, volejte nebo nás navštivte.
Jak můžeme pomoci?